Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zmiany w zarządach Dolkom, PPM-T i ZRK DOM. W tle problemy przy inwestycjach
fot. PKP PLKJedna z maszyn torowych należących do PPM-T
Wraz z początkiem roku odwołano członków zarządów oraz jednego z prezesów spółek zależnych PKP PLK. Chodzi o ZRK DOM, PPM-T oraz Dolkom. PLK nie podają przyczyn takiego działania, ale z naszych informacji wynika, że jest to spowodowane problemami z terminową realizacją oraz zakresem prac spółek na liniach Szczecinek – Białogard, Kłodzko – Kudowa-Zdrój oraz Nasielsk – Sierpc.

Jak wynika z naszych informacji, na początku stycznia doszło do zmian w zarządach trzech spółek zależnych PKP PLK - ZRK DOM, Dolkom oraz PPM-T. Te doniesienia potwierdza zespół prasowy PLK.

– 2 stycznia br. w spółkach zależnych, wchodzących w skład Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nastąpiły zmiany: w spółce Dolkom został odwołany Członek Zarządu, dyrektor ds. techniczno-handlowych, w spółce PPMT został odwołany Członek Zarządu, dyrektor ds. techniczno-produkcyjnych, w spółce ZRK-DOM został odwołany Prezes Zarządu. Powyższe zmiany nastąpiły na podstawie art. 203 § 1 Kodeksu spółek handlowych – członek zarządu może być w każdym czasie odwołany uchwałą wspólników – informuje nas Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Po zmianach w skład Zarządu Dolkom-u wchodzą dwie osoby - prezes Artur Gulczyński oraz Mirosława Talarska, członek zarządu, dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych. W przypadku ZRK DOM zarząd również jest aktualnie dwuosobowy i składa się ze Zbigniewa Prewicza - członka zarządu, dyrektora ds. techniczno-produkcyjnych oraz Wojciecha Grześkowiaka - członka zarządu, dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych. W PPM-T jest podobnie, zarząd liczy aktualnie dwie osoby - prezesa Michała Ulatowskiego oraz członka zarządu Beatę Bednarczyk.

W każdej ze spółek konkursy na zwolnione stanowiska ruszyły 10 stycznia. W przypadku DOLKOM-u oraz PPM-T aplikacje mogą być składane do 28 stycznia, natomiast w przypadku ZRK DOM krócej, bo tylko do 23 stycznia bieżącego roku.

Problemy w realizacji poszczególnych zadań

Magdalena Janus z PKP PLK nie odpowiedziała na nasze pytania o powody odwołań osób tworzących poszczególne zarządy, natomiast jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, ma to ścisły związek z inwestycjami realizowanymi przez DOM, DOLKOM oraz PPM-t na zlecenie PKP PLK.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku PKP PLK rozpoczęły szereg błyskawicznych inwestycji modernizacyjnych na kilku liniach kolejowych na terenie całego kraju. Były to prace na odcinku Wrocław – Międzylesie, Kłodzko – Kudowa-Zdrój, Szczecinek – Białogard czy w końcu Nasielsk – Sierpc. Wszystkie zadania miały zostać zrealizowane w kilka miesięcy i zakończyć się w grudniu ubiegłego roku, do momentu wejścia w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy 2024/2025.

ZRK DOM odpowiadał za modernizację odcinka Szczecinek – Białogard, Dolkom za prace od Wrocławia do Międzylesia oraz od Kłodzka do Kudowy, a PPM-T za inwestycję na linii nr 27.

W przypadku linii z Wrocławia do Międzylesia prace, i to pomimo powodzi i ogromnych zniszczeń w Kłodzku, udało się zrealizować w terminie, przez co na trasę w dobrym czasie przejazdu mogły wyjechać pociągi międzynarodowe z Pragi do Gdyni. Opóźnienie złapała za to modernizacja linii do Kudowy, co PKP PLK w głównej mierze tłumaczą wspomnianą wcześniej powodzią.

Odcinek od Szczecinka do Białogardu również udało się oddać do użytku, natomiast ZRK DOM prowadził tam prace jeszcze w dniu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, przez co pociągi doznały ogromnych opóźnień, co szeroko relacjonowaliśmy tutaj. Od tego momentu minął już praktycznie miesiąc, a przejazd przez ten odcinek wciąż powoduje około 10-minutowe opóźnienia w stosunku do założonego rozkładu, co jasno pokazuje, że cała inwestycja nie została jeszcze zakończona. Warto też zaznaczyć, że PKP PLK wciąż nie odpowiedziały nam na pytania w tej sprawie, które wysłaliśmy do spółki przed świętami.

Z kolei prace na linii nr 27 zostały zakończone a pociągi wróciły na ten fragment planowo i bez opóźnień, choć z naszych informacji wynika, że w tym przypadku wykonawca miał zrealizować większy zakres prac, którego jednak nie udało się wykonać. Inwestycja ma być więc kontynuowana w tym roku.

Zmiana podejścia do spółek zależnych

Nowe kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury oraz PKP PLK od wielu miesięcy wspominało o konieczności znacznie lepszego wykorzystania sprzętu należącego do spółek zależnych, który często był odstawiony, oraz generalnie lepszego i bardziej efektywnego działania ZRK DOM, DOLKOMU, PPM-T oraz PNUIK.

Bezprzetargowe zlecenie spółkom prac na odcinkach do Międzylesia czy linii nr 27 było właśnie realizacją tych zapowiedzi, choć np. w przypadku modernizacji linii Białogard – Szczecinek ZRK DOM… podzlecił (zlecone mu przez PKP PLK) prace budowlane na tej linii podwykonawcy; jak tłumaczyły PLK, ich wartość nie przekroczyła 50% wartości całego kontraktu.

Utrzymanie i rewitalizacja wypuszczana na rynek

Jednocześnie prowadzenie prac rewitalizacyjnych i utrzymaniowych przez spółki zależne PLK od lat jest przedmiotem dyskusji całej branży, która postuluje dopuszczenie do takich zadań również innych podmiotów, a sytuacje, jak ta związana z linią Białogard – Szczecinek, tylko je potęgują. Prezes PLK Piotr Wyborski zapowiedział już na naszych łamach, że część działań utrzymaniowych i rewitalizacyjnych zaplanowanych na 2025 rok ma trafić na rynek w formie zamówień publicznych.

Za taką inwestycję można uznać przetarg PLK na prace rewitalizacyjne pomiędzy Aleksandrowem Kujawskim a Ciechocinkiem, dzięki którym w grudniu tego roku do Ciechocinka znów mają dojeżdżać pociągi pasażerskie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP PLK w końcu zmodernizują perony w Szczecinku

Infrastruktura

PKP PLK w końcu zmodernizują perony w Szczecinku

Roman Czubiński 14 stycznia 2025

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Infrastruktura

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Roman Czubiński 12 stycznia 2025

PKP PLK: Przełom w inwestycjach na Pomorzu

Infrastruktura

PKP PLK: Przełom w inwestycjach na Pomorzu

Roman Czubiński 09 stycznia 2025

PKP PLK podsumowują inwestycje w Małopolsce

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje w Małopolsce

PKP PLK/Roman Czubiński 07 stycznia 2025

Kutno: Wciąż nie ma kompletu urządzeń informacji pasażerskiej

Infrastruktura

PKP PLK: Modernizacje i nowa łącznica na Podkarpaciu

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP PLK w końcu zmodernizują perony w Szczecinku

Infrastruktura

PKP PLK w końcu zmodernizują perony w Szczecinku

Roman Czubiński 14 stycznia 2025

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Infrastruktura

PKP PLK: Kujawsko-pomorskie „na dobrych torach”

Roman Czubiński 12 stycznia 2025

PKP PLK: Przełom w inwestycjach na Pomorzu

Infrastruktura

PKP PLK: Przełom w inwestycjach na Pomorzu

Roman Czubiński 09 stycznia 2025

PKP PLK podsumowują inwestycje w Małopolsce

Infrastruktura

PKP PLK podsumowują inwestycje w Małopolsce

PKP PLK/Roman Czubiński 07 stycznia 2025

Kutno: Wciąż nie ma kompletu urządzeń informacji pasażerskiej

Infrastruktura

PKP PLK: Modernizacje i nowa łącznica na Podkarpaciu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5